spa söndag

2011-09-25 @ 16:13:31

Har lite hemmaspa för mig själv här hemma idag. Vill ju vara  lite extra fräsch inför veckan och skolfotot imorgon! Har redan börjat litegrann och nu ska jag strax fixa ansiktsmask!
Det passar ju bra att ge lite skönhetstips när jag ändå håller på!

Ångbad
Gör att du får mycket finare hy och får mindre finnar och pormaskar!
Gör såhär: Koka upp ganska mycket vatten vatten och häll i en stor plåtbunke. (Sätt upp håret innan du börjar, det är jättejobbigt att ha håret i ansiktet!) Sätt dig med ansiktet över bunken och med en handuk över huvudet så att det blir som ett litet rum. Sitt såhär i ca 10 min, spraya ansiktet med ansiktsvatten efteråt. Klart!

Kalldush
Vill du ha mindre slitet hår? Testa att duscha håret kallt ibland, eller bara skjölj av dig i kallt vatten efter du har dushat. All värme sliter på håret, och det kalla vattnet sätter även igång blodcirkulationen så att håret växer snabbare!

Naturlig ansiktsmask
Ifall man inte har någon ansiktsmask hemma kan man göra sin egen. Det finns massvis av recept på internet och i tidningar.
Man kan också använda honung direkt i ansiktet, fungerar som en fuktmask om du har torr hy! (Gör detta i ca 10-15 min) 



       



Kommentarer
Postat av: Tina

- Tack så jätte mycket! :)

2011-09-25 @ 16:32:53
URL: http://tinanj.blogg.se/
Postat av: Sofia - Vinn biljetter till brittan!

Hejsan!

Nu har vinnaren av veckans blogg utsetts, kika in för att se om det var du och om inte var gärna med igen :)

Kram!

2011-09-26 @ 07:22:00
URL: http://smnmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail-adress : (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar: