Feministiskt Bloggtips

2013-01-07 @ 13:14:00
 
Sitter och läser en underbar blogg http://feministbloggen.blogspot.se, check it out, kommer att vara värt det! 
 
 
Och när jag ändå är inne på feminism, här är en låt med världens bästa text. Christina Aguilera gör inte riktigt musik i min smak men hon som person är sjukt cool enligt mig. I hennes nya låt 'Your body' sår det i början av musikvideon att det bara är kvinnor som är med och gör videon! Christina tröttnade på att vara en ursmal tjej så hon bestämde sig för att vara sig själv. Här är en del av en artikel som jag hittade på posh24.se:
 
"De sade åt mig att folk jag turnerade med också skulle förlora på om jag gick upp i vikt eftersom jag inte skulle sälja några skivor eller biljetter till mina konserter", sade hon också men förklarar hur hon senare insåg att hon mår bäst när hon helt enkelt är sig själv:
"Nu har jag sagt åt dem att "Ni jobbar med en fet tjej. Vet om det och kom över det". De behöver en påminnelse ibland om att jag inte är deras ägodel. Det är min kropp", säger hon.
 
 
           
  
 
Och ännu en stark känd kvinna är Beyoncé, hennes låtar är fyllda av hopp och girlpower, t.ex. ”Independent woman”, ”Survivor” och ”Girl”! Hennes band består bara av kvinnor, hon skänkte hela sin lön som hon tjänade när hon spelade in filmen ' Cadillac Records ' ( 400 miljoner dollar) till ett center för missbrukande kvinnor. Och hon arbetar med att stötta kvinnor som blivit utsatta för våld i hemmet och tjänar mer pengar än sin man. 
Ha det underbart! 
 
 

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: m

sv; tack finis!

2013-01-07 @ 20:31:44
URL: http://miinabrun.blogg.se
Postat av: Filippa

Hej sandra! tack för dina gulliga kommentarer! Fan va fett att ni ska starta ett ungdomsförbund!! jag tycker att ni ska snacka för det kan en aldrig göra för mycket men kanske också hitta på roliga grejer typ bjuda in föreläsare och lär er mer om feminism t.ex, läsa böcker o diskutera dom, anordna ett event typ en demonstration kanske? Kämpa på! puss

2013-01-09 @ 16:20:58
Postat av: Malin

Wow, bra gjort!:) Men vad menar du med ' inte riktig musik i min smak' ?

2013-01-09 @ 22:11:27
Postat av: Malin

Oj, förlåt, läste fel...! :S 'riktigt' istället för 'riktig'...hehe!

2013-01-09 @ 22:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail-adress : (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar: