kladdkaka

2011-07-31 @ 18:30:39

Hej! Tora är här nu och jag har visat henne runt lite. Planerna för kvällen är att cykla ner till havet och bada!

Mums... Kladdkaka!

besök

2011-07-31 @ 12:49:37
Hej! Förlåt att jag har tagit en liten bloggpaus, varit sjuk och helt enkelt inte orkat..

Min kompis Tora från göteborg kommer idag, vi har inte träffats på ett år, Så nu tänkte jag vara duktig och göra något smarrigt att bjuda på! ;)
Hon kommer stanna till på torsdag, inte särsklit länge men det ska bli jättekul! Hoppas bara det inte regnar nåt mera...

Bild från förra året när jag var i Götebog och hälsade på

Stockholm

2011-07-27 @ 15:52:39
Hej! Vi har varit i stockholm i fem dagar nu, trodde jag kunde blogga därifrån, vi var och hälsade på en kompis till familjen och hennes dator hade kraschat, hehe.
Hade det jättemysigt i stockholm, vi var på Grönan en kväll och såg September och The Moniker i sommarkrysset. Det var jättetrångt, hade förseställt mig Grönan lite större.. Jag är ju van vid Liseberg
Stannade till tolv typ och sen var man ju helt slutkörd, hihi ^^

Nu ska jag chilla och njuta av att vara hemma, plocka bär i trädgården och sola :)

soundcloud

2011-07-20 @ 17:53:30
En remix och ett original på Rebecca och Fionas låt "Hard" hittade på "soundcloud"
Vilken tycker ni låter bäst?

Rebbeca & Fiona: Hard TSS edit

Rebecca & Fiona: Hard

marknad!

2011-07-20 @ 14:39:38

Hej hej. Var på marknad igår, hade det jättemysigt! Cyklade ner vid 3 tiden det var stekhett, särskilt när man gick inne bland stånden, så vi gick ner till havet lite.

Åkte lite karuseller också såklart men mest gick vi runt och kollade på grejer och åt brända mandlar och drack slush^^
Några som Sandra kände hade typ en föreställning som vi fick titta på också, var väl sådär, de gjorde lite tricks och så mest.

sommarmusik

2011-07-19 @ 10:02:35

Hej,
Idag ska jag på marknad, så det är lite och fixa och så.
Iallafall så har jag suttit och lyssnat på lite ny fräsh musik hela morgonen, inte på de gamla vanliga låtarna som är helt ut tjatade.

Några av mina favoriter:

havet

2011-07-18 @ 21:21:28
Hej! kom tillbaka för en stund sen, vi har varit vid havet och badat i vågorna!
Jättemysigt'
På torsdag blir det stockholm, var jättelängesen jag var där. Vi ska hälsa på hos en kompis som bor lite utanför stan, längtar verkligen!

blyerts

2011-07-17 @ 21:25:50
Hej! Jag och Sandra sov i tältet inatt, jättemysigt! Först satt vi på balkongen och tittade på film, sen låg vi i tältet och myste. Fast man blir ganska trött efteråt, så idag har jag mest tagit det lungt, typ suttit och tecknat och så. '

Gjorde dom mest for skojs skull, var bara mysigt att teckna lite. Men vad tycker ni?

stjärnor

2011-07-16 @ 00:58:48
Hej! Vi har precis sett klart på den nya filmen "Arthur" och ska sitta i fönstret och titta på fullmånen.
Det är så mysigt att sitta i ett fönster eller på en balkong mitt i natten och titta på stjärnorna.
Och faktiskt blev det aldrig någon tältning igår, eller tältet fick stå inomhus helt enkelt^^
Vi tittade på stjärnorna istället.

tältnatt

2011-07-14 @ 22:57:22
Hej allihopa! Det är fullmåne ute och vi ska tälta! Fast just nu har vi lite problem med den nya tekniken, tältet fäller upp sig själv, men jättesvårt att ta ner...
Ska bli mysigt iaf, och lite spännande?

förändring!

2011-07-14 @ 12:28:18

Nu var det fixat, ny och fräsh sommardesign till bloggen!
Inte för att vi har så mycket sommar här i sverige just nu, regnigt och kallt..
Men vill gärna höra vad ni tycker om den :)

onsdagskväll

2011-07-14 @ 00:02:01

Hej! Har precis gått den lilla sträckan från Sandra till mig med ett knallrosa paraply i handen och nästan kolsvart runtomkring. Ganska sen kväll nu, kanske dags att lägga sig i sängen och lyssna på p3 och mysa medans det regnar utanför. Låter mysigt eller hur?

Att få ihop något så kallat rovdjursfashion var väl ganska knepigt, vi jobbar på det iaf! Just nu är det bara lite ideer som vi inte har gjort något av. Vi får väl se hur det blir.

Bakade gjorde vi också, perfekt & mysigt! ;)

Kladdkaksmuffins, körsbär och chokladsås, mmmm.....

cherryblack and red nails

2011-07-13 @ 17:14:38
Hej! Har precis plockat en stor påse med svarta körsbär, mm..

Svarta körsbär och röda naglar, det är vad det ska handla om idag, och såklart massor av rovdjursfashion inspiration från 10-talet. Hope you gonna like it!

sommarfjärilar

2011-07-08 @ 20:41:25
Några bilder jag tagit på riktigt nära håll! Det är ganska svårt att fotografera fjärilar just, men blev riktigt nöjd!

Tillbaka i sverige igen...

2011-07-08 @ 20:38:18
...och tillbaka på bloggen! Har faktiskt haft ett par riktigt sköna dagar, grillkvällar, filmstunder och bad.
Ska ut och plocka lite körsbär i kvällsljuset om en liten stund.  Älskar sommarkvällarna här hemma, det var något man saknade lite i Portugal.

Imorgon ska jag greja! Hoppas allt blir klart bara.. Men vad jag ska göra får ni se när det är klart, är jättenöjd med min idé iallafall.

mm.. Körsbär!

kommer snart att åka hem, vill inte tänka på det!

2011-07-04 @ 11:02:00
Gomorron! Idag är det sista dagen i Portugal, kommer sakna det. Vi hade det jättemysigt igår, gick omkring lite i alfama och åt på en jättefin resturang. Senare åkte ut till ett ganska nytt område, men det mesta var ju stängt eftersom det var söndag. Vi passade helt enkelt på att fixa saker inne på köpcentret, det var för kallt ute ^^
Idag blir det dag på stranden, och packa och fixa inför resan!

Lissabonkväll

2011-07-02 @ 21:24:16

Heej! Hemma från stranden nu :) Och nu ska jag prova kläder!  Jag har otroligt mycket kläder med mig hem, min väska gick sönder så vi ska få en ny, men jag undrar om den är stor nog... Annars får jag väl stanna här lite till ;)

Vi ska ut och äta middag om en stund, jag älskar verkligen Lissabon på kvällen, då är allt som mysigast.
Hinner antagligen inte blogga mer ikväll, så jag säger godnatt nu!

on my way

2011-07-02 @ 12:59:15
Hej! Idag ska vi ha en skön dag på stranden, ska bli så himla skönt!
Gick på stan en massa igår, tittade och hade det mysigt mest :)
Min nya kamera kom äntligen igår, älskar den! :) Tur att jag fick ha den lite på slutet iaf, så att den inte kom fram på tisdag ellr nåt. För sorgligt nog är det bara 3 hela dagar kvar,.
hörs senare, vi ska åka nu

a sailing tour

2011-07-01 @ 12:50:38
Var jättekul när vi seglade igår! Jag fick lära mig också. Vi åkte ut till där floden mynnar ut och badade från båten och åt en massa god grillad fisk. Blev inte så mycket segling på hemvägen, det blåste för lite tyvär, men då kunde jag ligga längs fram och sola istället ^^
Man var jättetrött när man kom hem, tydligen så blir man det alltid av segling :o
Sen gick vi ut på stan och shoppade, hittade jättemycket, de är mycket bättre på kläder här och alla har inte likadana kläder som de flesta har hemma. Då är det mycket roligare om du hittar ngt eget.