pluggtips

2011-09-12 @ 23:00:11
Nu är jag äntligen klar med iallfall några av läxorna! Bara spanskan och lite engelska kvar! Skolan har verkligen börjat på riktigt nu, tycker det känns riktigt segt att ha så här mycket prov, läxor och test.
Här är lite pluggtips iallfall!

Musik
Vissa blir bara distraherade men jag kan tycka att det är ganska mysigt med musik på när man pluggar.
Särskilt ska det vara bra att lyssna på musik när man räknar matte, och att man faktiskt orkar ränka längre om man har musik på!

Själv vill jag ha lite halvlugn musik när jag pluggar, modern musik som är lätt att mysa till. Den enda gången jag inte lyssnar på musik, är när jag läser. Då vill man koncentrera sig och inte tänka på annat. Annars gör jag det alltid!

Belöning
Ett sätt att bli lite mer motiverad är att  belöna sig själv. Att när man är klar så får man tid att göra något annat, något att se fram emot!

Mys
När det är dag satt plugga brukar jag gilla att ha en stor kopp med mitt favorit te, en mysig lampa tänd i bakgrunden och kanske en mysig tröja?

Motivation
Utan någon motivation ger man lätt upp, så försök att tänka positivt! :) 

 


Kommentarer
Postat av: Kicki

Duktig pluggtjej!

Blir nästan lite avis på dig som har plugg och läxor och allt kul som sker i skolan, speciellt på högstadiet.

Vale! Det är mitt favvouttryck på spanska, spanjorerna använder det verkligen hela tiden. Jag åker till Barcelona på söndag till onsdag. Men...min spanska är inte vad den borde vara, brukar dock klara mig bra på portugisiskan där.

Stor kram

2011-09-14 @ 13:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail-adress : (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar: